Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro?

Wynajem biura dla firmy to niełatwe zadanie. Przedsiębiorca czy osoba oddelegowana do tego zadania muszą wziąć pod uwagę szereg czynników, które będą miały wpływ na późniejsze funkcjonowanie firmy. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zadać sobie kilka podstawowych pytań, starannie obejrzeć lokal oraz dokładnie przeczytać umowę najmu.

1. Do czego ma służyć biuro? Zasadniczo jest to pytanie o funkcje jakie ma spełniać biuro oraz o procesy jakie będą w nim zachodzić. Należy określić czy firma będzie potrzebowała sali konferencyjnej, a jeśli tak, to w jakiej liczbie. Dobrze jest zaplanować kuchnię i przestrzeń dla pracowników do spożywania posiłków. Jest to szczególnie ważne, jeśli nie chcemy by pracownicy jedli przed komputerami. Warto też zaplanować pokój lub przestrzeń relaksu. Jest to trend panujący współcześnie, który po pierwsze mówi o innowacyjnym podejściu do zarządzania, a po drugie ma przełożenie na efektywność pracy, pracowników. Należy zdefiniować także wszelkie procesy, które zachodzą w firmie i określić, które z nich wymagają odpowiednich pomieszczeń.
2. Jaka będzie przyszłość firmy? Co ma wspólnego planowanie strategiczne z wyborem biura? Otóż wiele, bowiem jeśli w planach jest dalszy rozwój firmy oznacza to najprawdopodobniej, że konieczne stanie się zatrudnienie nowych pracowników, potrzebować będą oni stanowisk pracy, dodatkowo przepisy prawa określają ilość wolnej od jakichkolwiek urządzeń przestrzeni, która musi przypadać na jednego pracownika. Jest to trzynaście metrów kwadratowych w przypadku obszaru pomieszczenia oraz dwa metry kwadratowe podłogi. Od liczby pracowników zależy także liczba toalet jaka powinna znajdować się w budynku.
3. Gdzie powinno być zlokalizowane biuro? Lokalizacja biura ma niebagatelne znaczenie zarówno dla prestiżu firmy, employer brandingu, jak i pozyskiwania klientów. Dobra lokalizacja jest jak metka znanej marki, oznacza jakość i sukces. W ten sposób firma będzie postrzegana na zewnątrz. Jeśli biuro będzie położone na trasie istotnych arterii komunikacyjnych miasta, albo w niedalekiej odległości od nich, potencjalni pracownicy będą przychylniej nastawieni do pojęcia zatrudnienia w firmie. Wpływ na takie podejście może mieć też obecność dostępnego dla pracowników parkingu. Takie udogodnienia będą też doceniali klienci, jeśli działalność firmy wymaga odwiedzin w jej siedzibie.
4. Jaki miesięczny koszt może ponieść firma na wynajem biura? Kolejne pytanie, to pytanie o budżet. Wiadomo, że biura wysokiej klasy, w atrakcyjnej lokalizacji są droższe (choć zdarzają się też odstępstwa od tej zasady). Zatem przed podjęciem decyzji należy zadać sobie pytanie, czy firmę stać na to, czy inne biuro.

To tylko niektóre z pytań, na jakie należy sobie odpowiedzieć planując wynajem biura dla firmy. W zależności odpowiedzi możliwy będzie wybór najbardziej optymalnego rozwiązania. Takiego, które posłuży na lata, będzie dobrze postrzegane przez klientów i pracowników, a przy okazji nie doprowadzi do bankructwa firmy.

Zdecydowany na wynajem? Odwiedź stronę herbewo.krakow.pl