Firma godna zaufania…

to firma świadoma

Zaufanie – to słowo staje się coraz bardziej wyświechtanym truizmem, mówi się o nim w biznesie bardzo dużo. Na każdym biznesowym i marketingowym szkoleniu można usłyszeć, że należy zdobywać zaufanie klientów, aby sprzedawać swoje produkty i usługi. Zgodna – należy to robić, ale pytanie: jak to robić?

 

… dba o swoich klientów

Dbałość o klientów to pierwszy istotny element budowania zaufania u odbiorców produktów i usług. Należy działać tak, aby klient był zadowolony, chciał wrócić do firmy i polecał ją innym. Należy zatem przyjmować pro kliencką postawę, starając się wyprzedzić myśli i potrzeby klientów. Dzięki temu można także tworzyć nowe potrzeby, którym będą odpowiadały produkty i usługi firmy. Dbanie o klienta nie powinno kończyć się wyłącznie na sprzedaży, ważna jest także profesjonalna obsługa posprzedażna.

… nie kłamie, nie oszukuje i nie koloryzuje

Tendencja do okłamywania klientów, gdy coś idzie nie po myśli firmy jest naprawdę bardzo duża. Jednak pamiętajmy o tym, że kłamstwo ma krótkie nogi, a jeśli klient zorientuje się, że został oszukany – nigdy więcej nie wróci do firmy, mało tego będzie odradzał jej usługi swoim znajomym. Łagodniejszą formą kłamstwa jest koloryzowanie. Wmawianie klientom, że oferowane przez przedsiębiorstwo produkty i usługi są lepsze niż w rzeczywistości skończy się wielkim rozczarowaniem u klienta, który z pewnością nie będzie polecał firmy.

…buduje pozytywny wizerunek

Ważnym elementem budowania zaufania klientów jest także pozytywny wizerunek firmy. Ma na niego wpływ zarówno profesjonalna obsługa, jednolita identyfikacja wizualna, jak również np. dobrze zlokalizowana, nowoczesna siedziba, przykładem takiego dobrego wizerunkowo lokalu dla firmy można znaleźć w odnośniku – wynajem lokalu w Krakowie. Biuro powinno być także zadbane i czyste. Pozytywny wizerunek to także działania charytatywne na rzecz społeczeństwa, czyli tak zwana społeczna odpowiedzialność biznesu, która ma także ogromne znaczenie w budowie zaufania.