Działania marketingowe, które okazały się najlepsze dla firmy

Dużo piszemy w ramach naszego serwisu o skutecznych działaniach marketingowych, nie ma jednak złotego środka co do tego jakie działania podjąć by okazały się one jak najskuteczniejsze dla firmy. Mogło przekonać się wielu naszych Czytelników prowadzących własne firmy lub będących marketingowcami odpowiedzialnymi za strategię marketingową, poprosiliśmy, aby podzielili się z nami swoimi doświadczeniami.

Martyna (właścicielka sklepu z porcelaną): kiedy otworzyłam swój sklep była kompletnie zielona w kwestiach marketingu, wydawało mi się, że jeśli mam dobrą lokalizację i rozdam parę ulotek to klienci zaczną walić drzwiami i oknami – tak się jednak nie stało. Minął miesiąc, potem drugi, a ja nadal nie miałam klientów. Musiałam coś z tym zrobić o opłaty rosły, kredyt na karku, a zainteresowanie moim sklepem – żadne. Zaczęłam, więc brać udział w różnego rodzaju eventach, a tutaj pojawiłam się na targach HoReCa, a tam na targach ślubnych, wystawiłam swoją porcelaną w zaprzyjaźnionym hotelu i podałam adres sklepu. Wszystkie te działania razem sprawiły, że mam teraz wielu klientów, jednak musiałam trochę zmienić profil firmy, bo myślałam początkowo, że mój sklepik to będzie taki mały zakątek z pięknymi bibelotami, a okazało się, że mam hurtownię porcelany dla luksusowych hoteli, restauracji, itp. Choć nadal wystawa znajduję się w uroczym sklepiku z porcelaną.

Żaneta (właścicielka salonu SPA): jestem z zawodu masażystka, gdy wraz z koleżanką specjalizującą się w kosmetyce otworzyłyśmy nasz salon niewiele wiedziałyśmy o marketingu. Na szczęście polecono nam bardzo dobrą i profesjonalną agencję, która w naszym imieniu zajęła się wszystkim co związane z marketingiem. Dla zainteresowanych podaję namiary – https://brandbay.pl/kontakt-agencja-reklamowa-brandbay, polecam gorąco, bo uważam, że nasz biznes tak świetnie się rozwija dzięki nim, są profesjonalni i uczciwi, nie zamienię ich na inną agencję – nigdy.

Igor (specjalista ds. marketingu): na mojej ścieżce kariery pracowałem w działach marketingu różnych firmy począwszy od branży odzieżowej po producentów części mechanicznych do maszyn rolniczych i muszę powiedzieć, że moje doświadczenie zawodowe uczy iż najlepszymi narzędziami marketingowymi są narzędzia marketingu online. Nie mówię tutaj tylko o SEO czy SEM, ale mam także na myśli współprace z portalami branżowymi czy e – mail marketing. Niezależnie od tego w jakie się działa branży, internet zawsze stanowi doskonały sposób reklamy.