Pozyskiwanie klientów w poszczególnych branżach

Mateusz – branża budowlana: w mojej branży głównym źródłem zleceń są kontrakty, które podpisujemy w wyniku wygranych postępowań przetargowych. Innymi słowy dla mnie najlepszych sposobem na pozyskanie klientów jest udział w przetargu. Oczywiście nie zawsze odnosimy sukcesy i wygrywamy przetargi, ale od kiedy zaczęliśmy korzystać z gwarancji przetargowych, naszych sukcesów i zwycięstw jest coraz więcej. Na tej stronie można szczegółowo dowiedzieć się czym są gwarancje przetargowe – gwarancjeprzetargowe.pl.

Alicja – branża hotelarska: w naszym hotelu pozyskujemy gości na dwa sposoby: po pierwsze przedstawiamy atrakcyjną ofertę za nocleg na znanych portalach zajmujących się agregacją i ofertą noclegów, a drugi sposób do polecenie. Goście zazwyczaj wyjeżdżają od nas bardzo zadowoleni, dlatego też chętnie polecają nasz obiekt swoim znajomym, co generuje nam grono wiernych klientów, którzy rok rocznie odwiedzają nasz hotel.

Iwona – branża motoryzacyjna: nasi klienci to najczęściej specjaliści zajmujący się naprawą samochodów, znajdują naszą firmę za pośrednictwem internetu, książki telefonicznej lub na podstawie reklam i ogłoszeń, które zamieszczamy w branżowych czasopismach i na branżowych portalach. Co jakiś czas przewidujemy również budżet na artykuły sponsorowane w tych mediach. Dzięki temu to nasi klienci sami nas znajdują.

Krystian – branża ubezpieczeniowa: prawdę powiedziawszy największa część moich klientów są to osoby, które osobiście do siebie przekonałem. Na początku byłem po prostu akwizytorem, który pukał do drzwi i sprzedawała ubezpieczenia. Teraz nie muszę już tego robić, bo mam grono wiernych klientów, którzy z roku na rok korzystają z moich usług i polecają mnie swoim znajomym, więc bez aktywnych działań z mojej strony udaje mi się pozyskać klientów.

Kamila – branża edukacyjna: nasza firma działa w branży edukacyjnej, a swoją ofertę kierujemy przede wszystkim do szkół i innych placówek edukacyjnych. Naszych klientów najczęściej udaje nam się pozyskać dzięki działaniom telemarketingowym. W pierwszym kroku nasi telemarketerzy dzwonią do dyrektorów szkół i umawiają spotkania, następnie do takiej szkoły jedzie przedstawiciel handlowy odpowiedzialny za dany rejony i przedstawia on naszą ofertę. Prowadzimy także działania w internecie i na portalach często odwiedzanych przez nauczycieli, jednak wyniki sprzedażowe pokazują jasno, że taka forma: telemarketing połączony z prezentacją produktu – przynosi największe efekty.