Firma prowadzona samodzielnie czy z pomocą ?

Prowadząc działalność gospodarczą, właściciel firmy, nawet taki który odbył szkolenia zarządzania firmą, praktycznie zawsze ma dylemat – wydawać pieniądze na reklamę i marketing, czy też koncentrować się na sprzedaży produktu i pracować na dobrą opinię klientów?

W praktyce, należy połączyć obie kwestie by móc naprawdę zostawić w tyle konkurencję. Reklama zawsze kosztuje, niezależnie od tego czy jesteśmy świeżo upieczonymi przedsiębiorcami czy też prowadzimy swój biznes od lat. To tylko od właściciela działalności zależy którą drogę wybierze. Jedna z opcji mówi o ekonomicznym podejściu do reklamy, polega ono na samodzielnym prowadzeniu marketingu.

Znając się na tworzeniu i prowadzeniu stron internetowych można samodzielnie kierować witryną tak, by była nie tylko sferą informacyjną dla klienta, ale także przyciągała nowych potencjalnych Klientów. Zupełnie samodzielnie można postawić także na kampanie reklamowe. Faktycznie nie koniecznie będą one miały taki sam zasięg i rezultat jakby zajęła się tym profesjonalna firma, ale koszty będą niewspółmiernie mniejsze.

Sami z pewnością nie wykonamy baneru, szyldu czy tak zwanego potykacza chodnikowego z naszym logo.

Sami nie wykonamy też kubka z logo ani koszulki, ale z pewnością zaoszczędzimy gdy zamówimy gadżety bezpośrednio od producenta gdyż kwota ta będzie z pewnością wyższa gdy w pośrednikiem w tym zakresie będzie agencja marketingowa, która zleci produkcję w naszym imieniu. Za naszą firmę powinni także świadczyć wykwalifikowani pracownicy, którzy w branży IT koniecznie odbyli szkolenia: kursy agile czy kurs oracle. Szkolenia te niewątpliwie podniosą prestiż naszej firmy oraz stworzą wizerunek wyspecjalizowanego przedsiębiorstwa.